П`ятниця, 26.04.2024, 03:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Календар новин
«  Квітень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 137
Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2009 » Квітень » 3 » Чи буде розвиватися туризм в Україні під час економічної кризи?
Чи буде розвиватися туризм в Україні під час економічної кризи?
22:33
натисніть для перегляду в повному розмірі...Що відбувається...

Статистику в українському туризмі роблять не олігархи, які їздять у Французьку Полінезію, а масовий турист, який відпочиває в Туреччині, Єгипті, Європі. Тобто, середній клас, ті люди, по яких криза вдарить найбільше. Олігархи так і їздитимуть в Полінезію, а, може, переключаться тепер на Сейшели, що, втім, на загальному стані туризму ніяк не відобразиться. Зараз в Україні вже є люди, яких скоротили з роботи чи урізали зарплату, але більшість відмовляються від поїздок і витрачання коштів не через падіння доходів, а через паніку й тривожні очікування. Це підтвердив Ігор Голубаха – президент туристичної компанії «Гамалія» та голова Всеукраїнської асоціації туроператорів. «На сьогоднішній день туристичні потоки в міжсезоння (жовтень-листопад) упали на 30-40%, – каже Ігор Анатолійович, – на 10-15% менше купується турів на новорічні свята. Святкові рейси в Домініканку та Балі відмінено. Скоротилася кількість людей, які восени їхали лікуватися на українські курорти. Зараз туркомпанії оцінюють ситуацію, а після свят, швидше за все, будуть об’єднувати свої авіарейси на гірськолижні курорти Європи».

Першими кризу відчули на собі ті туроператори, які продають зимові напрямки, а також країни зимового відпочинку. Хоча ситуацію згладжує той факт, що багато турів на новорічні свята та Різдво вже давно продано, а отже, погіршення можна очікувати після свят. «Оскільки тури на осінні дитячі канікули та зимові свята в Таїланді завжди гарно продаються, кризи ми ще не відчули, – каже Костянтин Кінель (Туристичне представництво Таїланду в Москві), – зниження турпотоків очікується в другій половині січня і в лютому. Зараз ми розробляємо стратегію подолання кризи, яка буде полягати у підтримці туроператорів. Ми будемо проводити з ними спільні акції, розміщувати спільну рекламу».

Країни літніх напрямків поки що «тримають ніс по вітру» та оцінюють ситуацію. Наприклад, Дімітріс Харітідіс – директор з продажів у Східній Європі грецької готельної мережі Aldemar сказав нам: «Нові контракти ми укладаємо в січні, тож у нас ще є час, щоб оцінити ситуацію і правильно відреагувати. Поки що ми переглянули наш рекламний бюджет. Ймовірно, що ситуація змусить нас переглядати й ціни на готелі, але в будь-якому разі в наступному сезоні працюватимуть усі наші готелі. Під час кризи завжди зростає злочинність, а Греція – одна з найбезпечніших країн у світі, тож ми не втрачаємо оптимізму й сподіваємося, що значного відтоку туристів з Греції не буде. До того ж ми – лідери ринку і наші потужності дозволять нам пережити кризу».

Варіант перший. Як завжди Подивимося на ситуацію тверезо – українці останнім часом дуже рідко поступають мудро. І маючи і гори, і море, й ліси, термальні джерела та грязі ми їздимо за цим усім хтозна куди. Ще один приклад – Крим, де ніхто не опікується чистотою узбереж, а лише власною вигодою, де девіз господаря апартаментів: «зачєм дєньгі вкладивать, єслі і так єдут?». То чого ж в умовах кризи воно має відбутися інакше?..

Карпати, звичайно, – розкішна рекреаційна зона, але який дурний інвестор буде туди вкладати гроші, коли гуцули там так ліс рубають, що аж свистить. І через років десять-двадцять (за міжнародними дослідженнями) там залишаться лише пеньки і повені. Хоча, може, станеться диво й люди схаменуться. «Криза – це ще й нагода людям в усьому світі зупинитися і подивитися, що вони коять, – каже Дімітріс Харітідіс. – І переосмислити та щось змінити». Ми згодні. Треба б переосмислити, переорієнтуватися і зберегти наші багатства – не для інших, то хоча б для себе. І навчитися заробляти на цьому гроші. Але тут маємо серйозних конкурентів – поки українці розкачаються, Єгипет і Туреччина десять разів встигнуть переорієнтуватися. І доки наші готельєри думатимуть, піднімати їм ціни з нагоди кризи чи опускати, не виключено, що тури до Єгипту вже будуть по 300 доларів. Бо, крім туризму, в єгиптян нічого нема. І хай хоч щось, аніж нічого. Не гірше володіють мистецтвом комерції й турки. Їхні розкішні суперготелі зараз вже працюють цілий рік і взимку можна тиждень відпочивати в «п’ятірці» зі спа-салонами, купою басейнів і цілодобовим «ол-інклюзивом» за 450 доларів. А якщо так буде і влітку? Хіба зможуть наші готелі конкурувати? Європа, якщо й знизить ціни, то незначною мірою, зате Єгипет і Туреччина вже демонстрували методику тимчасової шари. Єгипет – коли впали «близнюки» в Америці (тижневі тури були по 150-200 доларів на одного), а Туреччина кілька років тому – коли турки «присадили» всіх на Анталію по 300 доларів, а потім підняли ціни. Ця стратегія дуже правильна, і вона себе виправдала. Але навіть якщо так станеться знову, то принаймні наші гірськолижні курорти завжди можуть розраховувати на свого лижника. Якщо, звичайно, сусідні Польща, Словаччина та Румунія його не переманять кращими пропозиціями.

Отже, варіант перший: в Україні все залишається, як було, тільки ще гірше: політики чубляться, гроші з бюджету на розвиток туризму виділяються й швидко розкрадаються або узагалі не виділяються. Частина наших туристів їздитиме до масових Туреччини та Єгипту за смішні гроші, хто багатший – з Таїланду, Дубаю, різної далекої екзотики також переключаться на Єгипет. Інша частина узагалі нікуди не поїде. Половина турфірм позакривається, бо не можуть же п’ять тисяч туроператорів продавати тільки Туреччину та Єгипет. Криза закінчиться, ми облажаємся з Євро-2012, до нас не будуть їздити іноземці. Але є й інший варіант розвитку подій.

Варіант другий. Мудрість нас урятує Криза насправді відкриває великі можливості для українського туризму. Ще з вересня немає місць на зимові свята на всіх українських гірськолижних курортах та в туристичних містах – Львові, Кам’янці-Подільському. Це свідчить про те, що українці хочуть відпочивати в Україні, їм вже набридло їхати кудись далеко за великі гроші, вони хочуть сісти в авто і увечері вже бути на місці. І це без пошуків авіаквитків, будь-яких стиковок, без принижень в консульствах, купи довідок з роботи і банку і, якщо не полінуватися, навіть без походу до турфірми. Зараз у Карпатах повно пансіонатів, баз, готелів, але багато з них далекі від ідеалу, якщо оцінювати за співвідношенням «ціна-якість». У одних ціна за номер зашкалює, в інших – антураж і сервіс не дотягують.

Отже, чи почнуть українці активно відпочивати в Україні, значною мірою залежить від наших готельєрів. Якщо галузь розвиватиметься, вкладатимуться кошти в інфраструктуру і самі готелі, то ті, хто до цього відпочивали в Європі, залюбки поїдуть до рідних Карпат чи на українські води, грязі тощо. «Головне, щоб у власників готелів вистачило глузду не піднімати ціни, – стверджує Ігор Голубаха, – тоді туристична галузь не просто вистоїть, а й процвітатиме. Більше того – нормально почуватимуться й турфірми, які продаватимуть відпочинок в Україні».

Отже, складається приємна картина: наш туризм процвітає, ми відпочиваємо вдома, готелі будуються, сервіс радує, ціни – теж. Створюються потужні туристичні ресурси, виділяються гроші з бюджету, наша країна рекламується у світі. Усі турфірми (в тому числі турецькі) переключаються на туризм в Україні. До нас починають приїздити туристи з Європи. Криза закінчується і закордонні інвестори стають у чергу, щоб вкласти гроші в наші готелі та курорти. А заодно і до Євро-2012 підготуємося й не осоромимося. Цей варіант нам подобається значно більше.

 

Джерело: Леся Москаленко

туристичний журнал “Мандри
Переглядів: 1770 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2024